
Zapraszamy do szukania jaj (bez związku z Wielkanocą)
19 marca 2014, 11:36W ramach Projektu Lelek (Project Nightjar) 4 brytyjskie instytucje naukowe pracują nad zagadnieniami dotyczącymi kamuflażu ptaków gniazdujących na ziemi, jego wpływu na przeżywalność i mechanizmów widzenia u różnych typów drapieżników. Bazując na tym, że ludzie postrzegają świat podobnie jak werwety, akademicy poprosili Dave'a Griffithsa z firmy FoAM Kernow o zaprojektowanie 2 gier online'owych.

Zagrają po wielu tysiącach lat i zamilkną na zawsze
18 marca 2014, 07:38Już wkrótce Orchestre national de France zagra na oryginalnych instrumentach z neolitu. Nie chcąc zniszczyć dziedzictwa kulturowego, zdecydowano, że będą tylko 3 koncerty (dwa w sobotę 22 marca i jeden w poniedziałek 24 marca). Potem eksponaty z 8000-2500 r. p.n.e. wrócą do muzeum.

Samoorganizujący się biobot z komórkami serca
21 stycznia 2014, 14:54Zespół inżynierów z Uniwersytetu Illinois opracował mikromaszyny wzorowane na jednokomórkowcach z długimi wiciami. Roboty pływają jak plemniki i są pierwszymi syntetycznymi strukturami, które potrafią pokonać lepkie ciecze środowisk biologicznych.

Przygoda w kafkowskim stylu
9 stycznia 2014, 12:13Na początku grudnia zaprezentowano trailer niezależnej gry komputerowej, bazującej na twórczości Franza Kafki. Jej autorem jest rosyjski deweloper Denis Galanin, który wcześniej w podobny sposób zajął się "Hamletem" Szekspira.

Wbrew podszeptom intuicji lepiej się ekscytować niż uspokajać
23 grudnia 2013, 09:53By osiągnąć lepsze wyniki w czynnościach, którym towarzyszy lęk, np. podczas wystąpień publicznych, lepiej wprowadzać się w stan ekscytacji niż próbować się uspokoić.
Gry jak narkotyki
11 grudnia 2013, 12:58Południowokoreański parlament pracuje nad ustawą, zgodnie z którą popularne online'owe gry będą traktowane jako antyspołeczne uzależnienie, podobne do hazardu, narkotyków i alkoholu. Ustawa, wspierana przez organizacje rodziców, organizacje religijne i lekarzy nie podoba się graczom i przemysłowi rozrywkowemu

Wii nowym sposobem na cukrzycę
10 grudnia 2013, 11:18Aktywne gry komputerowe pomagają chorym z cukrzycą typu 2. lepiej kontrolować poziom glukozy we krwi.

Nowotwór bawi się w kotka i myszkę
6 grudnia 2013, 13:09Komórki nowotworów mózgu potrafią ukrywać się przed lekami, stwierdził zespół pracujący pod kierunkiem profesora Paula S. Mischela z University of California San Diego i Ludwig Institute for Cancer Research. Naukowcy odkryli, że komórki takie wyciszają mutacje genów, które są brane na cel przez leki przeciwnowotworowe

Oszuści chętniej wybierają państwową posadę
20 listopada 2013, 19:45Studenci, którzy oszukiwali podczas testów z większym prawdopodobieństwem będą ubiegali się o urzędniczą posadę. Do takich wniosków doszli uczeni z Uniwersytetu Harvarda i University of Pennsylvania, którzy prowadzili swoje badania na setkach studentów w indyjskim Bangalore

Wirtualne znieczulenie na siebie i innych
30 października 2013, 07:45Gry rzeczywistości alternatywnej, które pozwalają uczestnikowi na całkowite zanurzenie w świecie przedstawionym, zmieniają doświadczanie realnego świata, np. wrażliwość na ból.